close



Bloggers年度主題歌:《I started a blog which nobody read》by Sprites



I started a blog which nobody read.
我開了一個沒人在看的部落格

When I went to work I blogged there instead.
只要我上班時,我都在經營它

I started a blog which nobody viewed
我開了一個點閱率零的部落格

it might be in cash but topics included...
它搞不好值錢,因為內容豐富

George bush is an evil moron
其中包括「小布希是萬惡廢柴」

What's the story with revolving doors.
還包括「關於旋轉門的二三事」

I am in love with the girl who doesn't know I exist.
還有「我戀愛了但對方不知情」

Nobody hates preppies any more.
以及「我可沒說恨你快發達了」
以及「我不是在嫌你顧人怨喔」

- Musical Interlude -

I started a blog. But nobody came.
我開了一個狗不拉屎的部落格

No issues were raised. No comments were made.
沒有話題性,也沒有任何回應

I started a blog which nobody read.
我開了一個沒人在看的部落格

I'll admit that wasn't that great. But if you must know here is what is said...
承認吧不優,但它言之有物說

100 of my favourite albums.
提到一百張我最愛的專輯唱片

200 people I can't take.
提到兩百位我忍無可忍的傢伙

400 movies I would like to recommend.
提到四百部我超級推薦的電影

10 celebrities, 4 of whom I might assassinate.
和十隻顯要,我想殺其中四隻

- Musical Interlude -

I started a blog. I sent you the link.
我開了一個部落格,給你連結

I wanted the world to know what I think.
我要讓全世界知道我思故我在

I started a blog but when I read yours it made me forget what I had started mine for.
我有我的部落格,但見到你的

我實在不知自己為啥開部落格





【路徑】
這裡,發現那邊,就挖到這個,又查到那些,終於見到了祖宗

【下載】
《無人知曉的部落格》(I started a blog which nobody read).mp3

【感想】
這英國地下團的新歌,好幾句歌詞射中我心(像是我也寫過想殺四隻顯要分別是陳水扁,陳水扁,陳水扁,陳水扁),反覆聽三十八遍,決定暫緩搬家打包,記錄一下。英文部份是抄國外討論區,中文是譯來便利懶得查字典的人如我媽。其中「preppies」,聽寫的原作者存疑,我也不知翻對否(還有it might be in cash這句,和I wanted the world to know what I think好像有漏聽或錯聽一字),歡迎討論修正為盼。



I started a blog whichread



給一指 給一屎






arrow
arrow
    全站熱搜

    toysRus 發表在 痞客邦 留言(55) 人氣()